woensdag 17 februari 2010

Topdag

Het was een prachtige zonnige ochtend. De was wapperde zacht tegen de blauwe lucht toen hond en ik van onze wandeling terugkeerden. Ik keek er tevreden naar terwijl ik koffie dronk in de zon, zonder jas of das. Que du bonheur. Dat internet niet werkte was jammer, maar eigenlijk leidt het alleen maar af van de werkzaamheden die er echt toe doen. Trouwens, mijn laptop ligt toch nog in de reanimatie.

Toen ik zoon moest wegbrengen gaf de auto geen sjoege, dat was minder. Het aanduwen door de kinders hielp niet. Buurman was niet thuis, en toen ik Gabriëlle wilde bellen bleek de telefoon het ook niet te doen. Via de mobiele kon ik haar niet bereiken, en toen ik erheen wilde fietsen stonden drie van de vier banden plat. Ik pakte de fietspomp, die op dat moment in drie stukken uiteen viel. De zon kan niet altijd schijnen.

Ik liep net richting Gabriëlle, toen ik Michel zag. Hij controleert de velden graag op verse everzwijnensporen, maar moest nu eerst de handige man uithangen. 'Die accu is dood,' oordeelde hij en aangezien zijn nieuwe auto de mijne (25+) niet kon opladen, duwde hij me samen met zoon tot daar waar het heuvelafwaarts gaat, wat zowel links- als rechtsom even duurt. Dat werkte.

Het goede nieuws was dat de accu niet dood was, hij moest alleen even schoongemaakt en dat kostte 5 euro en 76 cent. Weer thuis moest ik toch iets aan die telefoon doen. Na tien minuten wachten op mijn mobiele telefoon (het nummer om te melden dat je vaste lijn het niet doet is gratis vanaf een vaste lijn, maar die deed het dus niet en vanaf een mobieltje is het niet gratis) kreeg ik te horen dat we niet meer bij France telecom zaten. Nu hebben we inderdaad een paar dagen geleden een abonnement bij een concurrent genomen, maar het zou drie weken duren voor het werkt.
Het verklaarde wel dat onbekende pakketje gericht aan echtgenoot dat ik discreet gesloten had gelaten. Na drie uur knutselen werkt de neufbox, de telefoon én internet. Beloofd over drie weken en nu al helemaal in orde! Ongelooflijk. Que du bonheur quoi.
Het is wel gaan regenen.