donderdag 24 juni 2010

Voetbal

Ik had nooit gedacht dat ik een blog over voetbal zou schrijven. Nou ja, een blogje. Niet dat het gebeuren geheel langs me heen gaat; er wordt hier thuis regelmatig naar een wedstrijd gekeken en af en toe informeer ik dan hoeveel het staat en of dat fijn is. Bovendien krijg ik in diverse winkels bij het afrekenen stickers of krasplaatjes toegestopt waarmee ik een voetbal kan winnen, jippie.
De laatste dagen hadden zelfs de meest serieuze media het over voetbal, over Frans voetbal met name. En zo komt het dat ik dit jaar al enkele keren ook min of meer serieus over voetbal heb gepraat. Nog verbazingwekkender is het, dat ik enkele dagen geleden wakker werd en me realiseerde dat ik over Frank Ribéry had gedroomd. (Wellicht ten overvloede: dat is een Franse voetballer). Hij was weliswaar niet aan het voetballen, en zover ik me kan herinneren hebben we het ook niet over voetbal gehad in die droom, maar het gaat wel ver. Ik was er de hele dag een beetje van in de war. Het is maar goed dat Frankrijk inmiddels is uitgeschakeld; wie weet in wat voor een nachtmerries ik anders nog verzeild zou zijn geraakt.